Donkere drums, warme synths, catchy songs en een bezwerende stem. Met drie succesvolle albums op zak, een reeks uitverkochte clubtours in de Benelux en verschillende Europese supportshows, wordt Eefje inmiddels ook buiten de taalgrenzen opgepikt. Vier jaar na haar laatste plaat Nachtlicht komt nu haar vierde uit: `Bitterzoet`, een filmische popplaat vol zwoele elektronica en dance invloeden.
Op Bitterzoet beschrijft Eefje in haar herkenbare stijl een dromerige wereld die zich net als magic hour bevindt tussen dag en nacht en tussen zoet en bitter. Eefje de Visser: “De plaat moest voelen als een trage trip, een romantisering van de werkelijkheid, pijnlijke ervaringen gemixt met warmte. De titel heeft ook een link met de smaak van drank, het maakt de wereld mooier, maar het escapisme kan ook wrang en onecht zijn. Die schemerzone tussen fantasie en realiteit is veel terug te horen op de plaat.
Voorafgaand aan de release van `Bitterzoet` bracht Eefje met haar deels Nederlandse, deels Belgische band al een voorproefje van haar nieuwe werk. Op Pukkelpop en Into The Great Wide Open speelde ze een nieuwe liveshow. Ze werd uitgelicht als één van de hoogtepunten van het voorbije festivalseizoen door zowel Nederlandse als Belgische pers. “Dijk van een show”, schreef De Morgen over haar optreden op Pukkelpop. In januari 2020 stond Eefje op Noorderslag en werd genoemd als hoogtepunt van het festival door NRC, de Volkskrant, Trouw, 3voor12 en the Daily indie.